Do braniewskich policjantów zgłosiły się dwie osoby pokrzywdzone informując, że zostały oszukane. Pierwsza z nich za pośrednictwem popularnej platformy społecznościowej chciała zakupić pewną rzecz. Postępując zgodnie z instrukcją sprzedawcy wykonała pilny przelew, a gdy środki doszły na wskazne konto – kontakt ze sprzedającym się urwał. Druga z osób dostrzegła niepokojące transakcje na swoim koncie bankowym. Jak wynika z relacji pokrzywdzonej z jej konta, wykorzystując kod BLIK, zniknęło kilkaset złotych.
Policjanci przypominają wszystkim użytkownikom komputerów, telefonów komórkowych oraz innych urządzeń z dostępem do internetu o kilku ważnych kwestiach:
Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je.
Pamiętajmy o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania.
Nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.
Oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych.
Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.
Informujmy dzieci o szkodliwych konsekwencjach wykorzystywania internetu.
Kontrolujmy strony internetowe, które przeglądają najmłodsi.
Zablokujmy te witryny, których według nas dzieci nie powinny przeglądać.
Uaktualniajmy system operacyjny i oprogramowanie, którego używamy.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?