Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mniej dyrektorów i zmniejszenie zatrudnienia w Urzędzie Miasta w Elblągu

Robert Orzechowski
Mniej dyrektorów w Urzędzie Miasta w Elblągu
Mniej dyrektorów w Urzędzie Miasta w Elblągu elblag.eu
Urząd Miejski w Elblągu będzie sprawniejszy i tańszy. 1 014 986 zł oszczędności rocznie i znacznie ograniczona kadra dyrektorska – to wynik zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Elblągu, która obowiązywać będzie od 1 kwietnia br.

Mniej dyrektorów w Urzędzie Miasta w Elblągu

- Przyświecały nam dwa priorytety: tak zmienić dotychczasową strukturę, by urząd pracował maksymalnie sprawnie i efektywnie, by był to urząd przyjazny mieszkańcom, a jednocześnie aby zmniejszone zostały wydatki bieżące -mówi prezydent Witold Wróblewski. Jedna z najważniejszych zmian to całkowita likwidacja stanowisk zastępców dyrektorów i zmniejszenie liczby dyrektorów Departamentów. Dotychczas w samym Urzędzie zatrudnionych było 31 dyrektorów i ich zastępców, teraz kadra dyrektorska zmniejszona została o 64 %, pozostaje 11 dyrektorów. Nie oznacza to zwolnień osób zajmujących stanowiska zastępców dyrektorów, większości z nich zaproponowane zostały inne stanowiska z mniejszą płacą. Zmniejszyła się także liczba komórek organizacyjnych Urzędu , czyli Departamentów, Referatów czy Biur, niektóre z nich ( np. 2,3 osobowe) zostały zlikwidowane, a stanowiska przeniesione do większych komórek.

Mieszkańcy Elbląga od wielu lat mówili o potrzebie ograniczenia zatrudnienia w ratuszu. Po raz pierwszy w historii samorządu nie tylko nie zwiększa się zatrudnienia w Urzędzie, ale ulega ono zmniejszeniu o 23 etaty, z 473 do 450.

- To trudny temat , dotykający bezpieczeństwa finansowego pracownika i jego rodziny. Dlatego redukcja zatrudnienia dotyczy przede wszystkim pracowników, którzy przechodzą w tym roku na emeryturę i wyrazili chęć odejścia z pracy oraz emerytów, którzy w Urzędzie pracują, a pobierają już świadczenie emerytalne – tłumaczy prezydent i dodaje – sukcesywne uwalnianie stanowisk zajmowanych przez emerytów, w tym i kolejnych latach, ograniczy liczbę pracowników Urzędu i jednocześnie uchroni miejsca pracy osób bez zabezpieczenia finansowego. Nowością w strukturze kadrowej elbląskiego magistratu jest bezpośrednie zarządzanie ( bez dodatkowego uposażenia) Departamentem Organizacyjnym przez sekretarza Miasta, Departamentem Skarbnika Miasta przez skarbnika i Departamentem Innowacji i Informatyki wiceprezydenta miasta. nie będzie również Dyrektora Departamentu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, dwa samodzielne referaty będą bezpośrednio podlegały wiceprezydentowi miasta. Wszystkie te zmiany przyniosą w skali roku wymierne oszczędności wynoszące 1 014 986 zł rocznie.

Nowa struktura organizacyjna Urzędu Miejskiego w Elblągu

 Departament Organizacyjny
 Departament Skarbnika Miasta
 Departament Edukacji, Sportu i Turystyki
 Departament Spraw Obywatelskich
 Departament Innowacji i Informatyki
 Departament Urbanistyki i Architektury
 Departament Strategii i Rozwoju
 Departament Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji
 Departament Inwestycji
 Departament Świadczeń Rodzinnych
 Departament Promocji i Kultury
 Departament Kontroli i Monitoringu
 Departament Zarząd Dróg
 Referat Gospodarki Komunalnej
 Referat Ochrony Środowiska
 Referat Zamówień Publicznych
 Referat Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
 Referat Zdrowia

Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim w Elblągu

źródło: Urząd Miejski w Elblągu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na elblag.naszemiasto.pl Nasze Miasto