Mniej dyrektorów w Urzędzie Miasta w Elblągu
- Przyświecały nam dwa priorytety: tak zmienić dotychczasową strukturę, by urząd pracował maksymalnie sprawnie i efektywnie, by był to urząd przyjazny mieszkańcom, a jednocześnie aby zmniejszone zostały wydatki bieżące -mówi prezydent Witold Wróblewski. Jedna z najważniejszych zmian to całkowita likwidacja stanowisk zastępców dyrektorów i zmniejszenie liczby dyrektorów Departamentów. Dotychczas w samym Urzędzie zatrudnionych było 31 dyrektorów i ich zastępców, teraz kadra dyrektorska zmniejszona została o 64 %, pozostaje 11 dyrektorów. Nie oznacza to zwolnień osób zajmujących stanowiska zastępców dyrektorów, większości z nich zaproponowane zostały inne stanowiska z mniejszą płacą. Zmniejszyła się także liczba komórek organizacyjnych Urzędu , czyli Departamentów, Referatów czy Biur, niektóre z nich ( np. 2,3 osobowe) zostały zlikwidowane, a stanowiska przeniesione do większych komórek.
Mieszkańcy Elbląga od wielu lat mówili o potrzebie ograniczenia zatrudnienia w ratuszu. Po raz pierwszy w historii samorządu nie tylko nie zwiększa się zatrudnienia w Urzędzie, ale ulega ono zmniejszeniu o 23 etaty, z 473 do 450.
- To trudny temat , dotykający bezpieczeństwa finansowego pracownika i jego rodziny. Dlatego redukcja zatrudnienia dotyczy przede wszystkim pracowników, którzy przechodzą w tym roku na emeryturę i wyrazili chęć odejścia z pracy oraz emerytów, którzy w Urzędzie pracują, a pobierają już świadczenie emerytalne – tłumaczy prezydent i dodaje – sukcesywne uwalnianie stanowisk zajmowanych przez emerytów, w tym i kolejnych latach, ograniczy liczbę pracowników Urzędu i jednocześnie uchroni miejsca pracy osób bez zabezpieczenia finansowego. Nowością w strukturze kadrowej elbląskiego magistratu jest bezpośrednie zarządzanie ( bez dodatkowego uposażenia) Departamentem Organizacyjnym przez sekretarza Miasta, Departamentem Skarbnika Miasta przez skarbnika i Departamentem Innowacji i Informatyki wiceprezydenta miasta. nie będzie również Dyrektora Departamentu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, dwa samodzielne referaty będą bezpośrednio podlegały wiceprezydentowi miasta. Wszystkie te zmiany przyniosą w skali roku wymierne oszczędności wynoszące 1 014 986 zł rocznie.
Nowa struktura organizacyjna Urzędu Miejskiego w Elblągu
Departament Organizacyjny
Departament Skarbnika Miasta
Departament Edukacji, Sportu i Turystyki
Departament Spraw Obywatelskich
Departament Innowacji i Informatyki
Departament Urbanistyki i Architektury
Departament Strategii i Rozwoju
Departament Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji
Departament Inwestycji
Departament Świadczeń Rodzinnych
Departament Promocji i Kultury
Departament Kontroli i Monitoringu
Departament Zarząd Dróg
Referat Gospodarki Komunalnej
Referat Ochrony Środowiska
Referat Zamówień Publicznych
Referat Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Referat Zdrowia
Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim w Elblągu
źródło: Urząd Miejski w Elblągu
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?